Wednesday 11 March 2009

LARANGAN MENYIMPAN PATUNG DAN GAMBAR MAKHLUK BERNYAWA

Setelah saya membaca buku tulisan Muhammad Isa Dawud, Dialog Dengan Jin Islam, saya telah menurunkan semua gambar2 dalam frame yang tergantung di rumah saya. Kemudian saya gantikan dengan gambar2 kereta , gambar bungaan dan juga gambar Makkah. Semoga saya sekeluarga dapat pergi ke sana suatu hari nanti.

Di antara isi kandungan buku tersebut adalah seperti berikut:

Dalam pertemuan pertama saya dengan jin Islam sahabat saya, dia berjalan ke sana ke mari, sambil menatap ke arah langit-langit saat menyampaikan salam.Tiba-tiba dia melihat tempat pensel itu dan dengan sungguh2 dia mengatakan.

Jin Islam: ambillah pisau, dan potonglah segera kepalanya. Atau buatlah kepalanya demikian rupa sehingga tidak lagi menyerupai kepala patung.

sesudah berkata demikian, ia berkata keras seakan-akan mengusir sesuatu.

' ayuh, ayuh, keluar dari sana'

muhammad Isa dawud" mengapa engkau berkata begitu?

Jin Islam: aku melihat syaitan bertenggek di kepala tempat pensel ini.

kemudian, kami menutupi kepala gambar itu dan syaitan itu pun menyingkir darinya.

Jin Islam sahabat saya itu kemudian mengatakan, Muhammad saw mengatakan , (maksudnya) "orang yang paling hebat seksanya di hari kiamat ialah orang-orang yang melukis gambar-gambar (seperti ini).<>

Nabi juga mengatakan , "Malaikat tidak mahu masuk ke dalam rumah yang di situ terdapat patung ( atau gambar-gambar)."

Muhammad Isa Dawud: kalau foto, bagaimana?

Jin islam: sama saja.Ia menarik syaitan untuk datang. oleh itu, jangan engkau tempelkan di dinding dan jangan pula engkau letakkan secara terbuka. Kalau ia merupakan gambar di majalah atau buku ,maka balikkanlah, sehingga gambarnya tidak terlihat.


1 comment:

  1. Thanks for da info...Alhamdulillah, suami saya memang dari dulu lagi melarang keras sebarang gambar yang digantung di frame, atau sebarang patung walau untuk hiasan...

    ReplyDelete

~ SILENT KNIGHT ~

KNOWN IS A DROP, UNKNOWN IS AN OCEAN...!!!